למרות האיומים: חוק המקוואות אושר בוועדת השרים

    "אנחנו חייבים להפסיק את מה שקורה כאן בארץ עם הרפורמים זה משפיע גם על חו"ל. אחרי שבג"צ התערב בנושא המקוואות אין לנו דרך אחרת אלא לטפל דרך החוק של גפני שאומר כי המקוואות הם רק בסמכות הרבנות הראשית"
    איתי גדסי No Comments on למרות האיומים: חוק המקוואות אושר בוועדת השרים

    הבוקר איים יעקב ליצמן בראיון למרדכי לביא כי אם הממשלה לא תשמור את הסטטוס קוו הרי שהמפלגות החרדיות "יפרקו את הקואליציה" • בצהריים אושר כי מקווה טהרה יפעל לפי פסקי השולחן ערוך

    "אנחנו חייבים להפסיק את מה שקורה כאן בארץ עם הרפורמים זה משפיע גם על חו"ל. אחרי שבג"צ התערב בנושא המקוואות אין לנו דרך אחרת אלא לטפל דרך החוק של גפני שאומר כי המקוואות הם רק בסמכות הרבנות הראשית"
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהבוקר לא היה ברור אם הצעת החוק שנועדה לעקוף את בג"צ תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, הבהירו חברי הכנסת החרדים לנתניהו כי ההצעה חייבת לעבור בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו. ולפני זמן קצר אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את העלאת החוק להצבעה בכנסת.

    בהצעת החוק אותה יזמו חברי כנסת מש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, מוצע לקבוע כי "מקווה טהרה" ישמש לטבילה לצורך קיום ההלכה והמנהג היהודיים לפי פסקי השולחן ערוך ובהתאם להוראות מועצת הרבנות הראשית לישראל. וכי שימוש במקווה טהרה יתאפשר אך ורק לצורך טבילה הלכתית.

    בנוסף, הוראות חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, לא יחולו על השימוש או מניעת שימוש במקווה טהרה לפי סעיף זה.

    נציין כי הצעת החוק עלתה רק לאחר הצהרות חברי הכנסת החרדים כי לא יאפשרו דחייה של אישור החוק למושב הבא של הכנסת.

    הבוקר (ראשון) איים שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' ואמר כי אם הממשלה לא תשמור את הסטטוס קוו הרי שהמפלגות החרדיות "יפרקו את הקואליציה", כלשונו.

    "אנחנו חייבים להפסיק את מה שקורה כאן בארץ עם הרפורמים זה משפיע גם על חו"ל. אחרי שבג"צ התערב בנושא המקוואות אין לנו דרך אחרת אלא לטפל דרך החוק של גפני שאומר כי המקוואות הם רק בסמכות הרבנות הראשית".

    ליצמן הבהיר בדבריו כי "יש לנו הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה נתניהו והסעיף העיקרי הוא שמירת הסטטוס קוו, אני דורש את זה – לא מעבר ובהחלט אני מוכן לפרק את הקואליציה בשביל זה" אמר ליצמן והוסיף כי "במכתב שנכתב על ידי מזכיר המועצת כתוב באופן ברור שאי אפשר להשתתף בממשלה שתומכת ברפורמים, כתבתי לנתניהו מכתב על זה".

    על דחיית אישור החוק בוועדת השרים אמר ליצמן כי "לא הסכמנו לדחות את זה, וזה חייב לעלות השבוע כהצעת חוק ממשלתית. אני יודע עברית, סטטוס קוו, זה חתום".

    את הסיכום הזה השיגו ראשי המפלגות החרדיות, השר דרעי, השר ליצמן וח"כ גפני בפורום ראשי המפלגות שהתקיים הבוקר.

    קדמו לכך דיונים רצופים עם ראש הממשלה שבהם עלתה הדרישה החד משמעית להעלאת חוק המקוואות השבוע לכנסת, בכדי למנוע את דריסת רגלם של הרפורמים בתוך המקוואות הציבוריים.



    0 תגובות